Een misverstand is dat Hospitality alleen over de Horeca gaat maar niets is minder waar. Het gaat om gevoel, het gevoel mensen geld of tijd voor over hebben om ergens te wíllen verblijven. En zelfs als ze dat niet willen. Bijvoorbeeld in ziekenhuizen, dat ze dan toch het gevoel hebben dat ze zich gezien, gehoord en begrepen voelen.
Het kan dus gaan over allerlei bedrijven, of je nu spreekt van gasten, klanten of patiënten, feitelijk maakt het niet uit.
Hospitality gaat over de ander. Het de ander naar de zin maken, belangeloos iets extra’s doen. Dat de ander zich exclusief voelt en zich er volledig toe voelt doen.
Uiteindelijk willen mensen maar zes dingen, zes behoeftes die ze niet altijd en overal ervaren. Pas wanneer deze behoeften vervuld worden (zelfs als je een nee moet ‘verkopen’) dan pas heeft de ander het gevoel dat jij degene bent waarbij ze moeten zijn.
Sta eens in de schoenen van de ander, verplaats je. Wat zou jij dan willen?
Opbouw
Hospitalitytrainingen worden op maat gemaakt.
Het voorstel zal altijd zijn om modulair te trainen. Hiermee is het ultieme leren (lezen, interactie en doen/toepassen, optimaal gefaciliteerd). Tussen de modules in zijn er (leuke en interessante) opdrachten en wordt in de volgende training gemeten wat de effecten hiervan waren.
Gedurende het traject is er altijd een whatsappgroep met de trainer en deelnemers om snel te kunnen schakelen, informeren, motiveren en vooral om veel successen te delen.